Programme Carrier Advantage

Bénéficiez d'avantages pour le suivi de l'automatisation et le respect des délais.

Qu'est-ce que le programme Carrier Advantage?

Le programme Carrier Advantage (CAP) soutient les transporteurs qui s'engagent à assurer un suivi efficace et à respecter les délais de ramassage et de livraison les plus stricts. Les transporteurs les plus performants auront accès à la plus grande partie du fret et bénéficieront de meilleures conditions de paiement, tandis que ceux qui ne répondent pas à ces attentes auront un accès limité au fret et pourraient ne pas pouvoir réserver.

Principaux avantages du programme Carrier Advantage

En leur proposant un accès au plus grand nombre de marchandises et des paiements plus rapides, nous récompensons les transporteurs contractuels qui offrent le meilleur en matière de délais et de suivi automatisé.

  • Un accès précoce à la plus grande place de marché numérique de fret en Amérique du Nord
  • Options de paiement escomptées
  • Plus d'avantages - à venir sous peu

Foire aux questions

Lorsqu'il s'agit du programme Carrier Advantage de C.H. Robinson, vous avez des questions et nous avons des réponses.

Q: Quelles sont les attentes en matière de suivi pour le programme Carrier Advantage ?

Les transporteurs contractuels de C.H. Robinson sont tenus de fournir des mises à jour numériques de suivi et de traçabilité dans les délais suivants, tout au long de la durée de vie d'un chargement :

  • Pré-enlèvement et prélivraison : 4 heures et 2 heures avant l'arrivée du chauffeur. Si le chauffeur arrive en retard, nous avons besoin d'une mise à jour 4 heures et 2 heures avant l'heure de clôture du rendez-vous.
  • Notifications lors du transit : toutes les 4 heures pendant le transit
  • Notifications d'arrivée: 30 minutes après l'arrivée ; 30 minutes après le départ

Q: What are the Carrier Advantage Program status levels?

There are three status levels in the Carrier Advantage Program—Key, Core, and Base. The combination of loads with automated tracking success and on-time stops within a calendar month determines the status the carrier qualifies for the following month.

  • Key is the highest program status.
  • Core is the second-highest program status. 
  • Base is the lowest program status. 
  • Those who do not meet the program thresholds for base status are at risk of falling into restricted status, which will disable carriers from booking future freight.

Q: How are Carrier Advantage Program statuses calculated?

The combination of loads with tracking success and on-time pick-up and delivery within a calendar month determines which status the carrier qualifies for the following month.

  • Tracking success: Updates from approved tracking methods in accordance with the C.H. Robinson’s tracking expectations throughout the life of the load are required.
  • On-time is calculated based on the appointment time that is listed in the load for the stop. For stop-level details, see the "My Loads" page in Navisphere Carrier.

The combination of these two scores determines the overall Carrier Advantage Program status.


Note: If the combined scores achieve Key status, the overall Carrier Advantage Program status is Key. If one score is Key and the other is Core, the overall Carrier Advantage Program status is Core.

Q: How are automated updates defined?

Automated updates must be received from an approved and connected onboard Global Positioning System (GPS) or Electronic Logging Device (ELD), an Electronic Data Interchange (EDI) or Application Programing Interface (API) connection, Navisphere Carrier—web or mobile app. See a complete list of approved methods here.

For a GPS or ELD connection, a tractor/trailer number must be successfully assigned to the load. Tracking will begin 4 hours before pick-up and end when the load is delivered.

For the mobile apps, a driver must be successfully assigned to the load. Locations will begin 4 hours before pick-up and end when the load is delivered.

Q: What date ranges are used to calculate my score and when are they updated?

Your current status is based on loads marked delivered in the calendar month being scored and will be updated the second day of the following month. The trending status is a month-to-date view of your scoring and the status you are trending towards for that calendar month. Data can be delayed as it does take time for calculations to be completed and updated for you to view. Check back often, as we are always updating your trending scores to reflect your performance.

Q: How is the “on-time stop” score calculated?

On-time is calculated based on the appointment time that is listed in the load for the stop. For stop-level details, see the "My Loads" page in Navisphere Carrier.

Vous avez d'autres questions?

Posez des questions sur les exigences en matière de service, les niveaux de programme, l'admissibilité aux réductions ou tout autre sujet. Notre équipe de services aux transporteurs est à votre disposition, prête à vous aider.

* Tous les transporteurs contractuels avec C.H. Robinson sont automatiquement inscrits au programme. Les transporteurs contractuels sont évalués dans deux domaines de service : le suivi des succès et le respect des délais. Une note de service global détermine votre niveau au sein du programme. Les transporteurs qui ne respectent pas les seuils minimaux de livraison ou d'automatisation du suivi risquent de se voir attribuer un statut restreint, ce qui les empêchera de réserver du fret à l'avenir. Tous les statuts sont revus et mis à jour mensuellement.